Terms and Conditions


Artikel 1: Definities

  1. Algemene Voorwaarden: De bepalingen en regels, zoals beschreven in dit document, die van toepassing zijn op alle diensten, offertes en overeenkomsten van Socials by Ver.

  2. Brand Kit: Een verzameling logo’s, kleuren, lettertypen en andere visuele richtlijnen die door de Opdrachtgever worden verstrekt om consistentie in branding te waarborgen.

  3. Content: Alle digitale materialen, waaronder maar niet beperkt tot social media posts, video's, foto's, teksten, templates, visuals en andere communicatie.

  4. Contentkalender: Een planningsdocument in het programma Notion waarin Socials by Ver een overzicht geeft van te plaatsen Content, inclusief captions, visuals en stories.

  5. Intellectueel eigendom: Alle gecreëerde werken, zoals video's, foto's, teksten, templates en andere materialen die zijn ontwikkeld door Socials by Ver en beschermd door auteursrechten en andere toepasselijke regelgeving.

  6. Opdrachtgever: De wederpartij, zijnde een natuurlijke persoon of rechtspersoon, die een opdracht verstrekt aan Socials by Ver voor het leveren van diensten of producten, zoals beschreven in een overeenkomst.

  7. Partijen: Socials by Ver en de Opdrachtgever, gezamenlijk aangeduid als Partijen.

  8. Schriftelijk(e): Onder Schriftelijk(e) wordt in deze Algemene Voorwaarden mede verstaan communicatie per brievenpost, e-mail, Whatsapp of andere gangbare elektronische communicatiemiddelen.

  9. Socials by Ver: De eenmanszaak, statutair gevestigd te Roelofarendsveen aan het adres Veenwortel 16, 2371 KV,  in de gemeente Kaag en Braassem,  geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 93204515.

  10. UGC-Content: Content gecreëerd door Socials by Ver op verzoek van de Opdrachtgever, zoals video's en foto's, die worden gebruikt voor promotionele doeleinden op sociale media kanalen.

  11. Vertrouwensbreuk: Een situatie waarin de zakelijke relatie tussen Socials by Ver en de Opdrachtgever wordt verstoord door herhaaldelijk gebrek aan nakoming van afspraken, wanbetaling of andere omstandigheden die het vertrouwen aantasten.

12. Website: https://www.verenavisser.nl/ 

13. Werkproduct: Het eindproduct dat voortvloeit uit de diensten van Socials by Ver, zoals Content, strategieën of andere creaties.

14. Werkzaamheden: Alle door Socials by Ver uitgevoerde diensten en handelingen, waaronder maar niet beperkt tot, social media management, UGC-Contentcreatie, strategieontwikkeling, copywriting, e-mail marketing, editen en andere ondersteunende diensten zoals beschreven in de overeenkomst.

Artikel 2: Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, overeenkomsten, Werkzaamheden en diensten die Socials by Ver verstrekt, verleent en/of uitvoert, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Deze Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd en door Socials by Ver worden ingehuurd voor de uitvoering van overeenkomst(en).

2.3. Door akkoord te geven via e-mail, Whatsapp, Instagram DM, andere vormen van elektronische communicatie, tijdens een verkoopgesprek, of door een bestelling te plaatsen via de Website, bevestigt u dat u kennis heeft genomen van deze Algemene Voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud ervan. De Algemene Voorwaarden zijn voorafgaand aan uw akkoord op duidelijke en toegankelijke wijze verstrekt.

2.4. Indien bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden conflicteren met bepalingen uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling in de overeenkomst voorrang, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.

2.5. De Algemene Voorwaarden of inkoopvoorwaarden van de Opdrachtgever worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd en bij deze van de hand gewezen. Alleen de Algemene Voorwaarden van Socials by Ver zijn van toepassing op de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.


2.6. Socials by Ver is gerechtigd de Algemene Voorwaarden te allen tijde (gedurende de looptijd van een overeenkomst) te wijzigen en/of aan te vullen. Indien een wijziging invloed heeft op een bestaande overeenkomst, wordt dit tijdig en Schriftelijk gecommuniceerd.

2.7. In geval van een wijziging van de Algemene Voorwaarden heeft de Opdrachtgever het recht de overeenkomst te ontbinden binnen zeven (7) werkdagen na de inwerkingtreding van de nieuwe Algemene Voorwaarden, mits de wijzigingen wezenlijk van aard zijn.

2.8. De meest recente versie van de Algemene Voorwaarden is van toepassing op alle overeenkomsten, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.

2.9. Indien een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden nietig of vernietigbaar wordt verklaard door een rechter, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. De Partijen zullen gezamenlijk overleggen om de nietige bepaling te vervangen door een nieuwe bepaling die zo veel mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.

2.10. Indien Socials by Ver niet steeds strikte naleving van deze Algemene Voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn. Socials by Ver behoudt te allen tijde het recht om stipte naleving van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden te verlangen. 

Artikel 3: Totstandkoming van een overeenkomst

3.1. Een overeenkomst met Socials by Ver komt tot stand wanneer de Opdrachtgever:

  • een opdrachtbevestiging heeft ontvangen en akkoord heeft gegeven op de offerte van Socials by Ver;

  • Socials by Ver op verzoek van de Opdrachtgever is begonnen met de uitvoering van de Werkzaamheden; of

Artikel 4: Offertes en Facturering

4.1. Offertes

4.1.1. Offertes van Socials by Ver worden verstrekt na het invullen en verzenden van een formulier via de Website en een daaropvolgend verkennend gesprek. Elke offerte bevat een samenvatting van de besproken diensten en tarieven en wordt via e-mail naar de Opdrachtgever verzonden.

4.1.2. Offertes van Socials by Ver specificeren de aangeboden diensten, de bijbehorende tarieven en eventuele voorwaarden. Alle tarieven worden vermeld in euro’s inclusief de bijkomende btw die afzonderlijk wordt vermeld in de offerte, bij het totale bedrag.

4.1.3. Elke offerte is standaard zeven (7) werkdagen geldig, tenzij anders vermeld in de offerte zelf. Wijzigingen in de offerte worden altijd Schriftelijk vastgelegd. Indien de offerte niet binnen de geldende termijn wordt geaccepteerd, vervalt het aanbod. 

4.2. Facturen

4.2.1. Facturen worden elke eerste dag van de maand verstuurd en zijn voor de social media management diensten, UGC-samenwerkingen en overige Werkzaamheden. Betaling geschiedt binnen zeven (7) werkdagen na de factuurdatum.

4.2.2. Socials by Ver behoudt zich het recht voor om een aanbetaling van 50% van de totale opdracht te factureren vóór aanvang van de Werkzaamheden. Het resterende bedrag wordt bij afronding van de opdracht gefactureerd, indien er niet voor termijnen is gekozen.

4.2.3. Bij termijnbetalingen kunnen maximaal maandelijkse termijnen of tweewekelijkse termijnen worden afgesproken, afhankelijk van de duur van de overeenkomst.

4.2.4. Voor UGC-diensten is de Opdrachtgever verantwoordelijk voor volledige betaling vóór de definitieve oplevering van de werken (video(s)/foto(s)). Facturen voor dergelijke diensten dienen binnen zeven (7) werkdagen na ontvangst te worden betaald.

4.2.5. In beginsel is de prijs voor een service inclusief reiskosten, tenzij fysieke aanwezigheid buiten een straal van 30 kilometer van de plaats Roelofarendsveen wordt verlangd. Voor reizen buiten deze straal wordt een tarief van €0,35 per gereden kilometer gerekend, gespecificeerd in de factuur met

een akkoord heeft gegeven via e-mail, een telefonisch- of fysiek gesprek, app-contact of enig ander communicatiemiddel, naar aanleiding van een duidelijk aanbod.

3.2. Bij UGC-diensten komt de overeenkomst tot stand zodra de Opdrachtgever akkoord heeft gegeven, bijvoorbeeld via e-mail of andere mogelijke communicatiemiddelen.

3.3. Bij webshop aankopen komt de overeenkomst direct tot stand na succesvolle betaling via de Website.

3.4. Indien tijdens een verkennend gesprek een mondeling akkoord wordt gegeven op een duidelijk aanbod, wordt dit beschouwd als een overeenkomst, ook zonder verdere Schriftelijke bevestiging.

3.5. Een overeenkomst is bindend zodra een akkoord is gegeven door de Opdrachtgever op het aanbod van Socials by Ver.

3.6. Indien een contract wordt opgesteld, wordt van de Opdrachtgever verwacht dat deze het binnen een redelijke termijn tegengetekend retourneert. Het ontbreken van een fysieke ondertekening ontslaat de Opdrachtgever echter niet van de aangegane betalingsverplichting en de plicht om de overeengekomen diensten af te nemen.

3.7. Wijzigingen in een gesloten overeenkomst zijn uitsluitend geldig indien deze Schriftelijk en met wederzijdse instemming zijn overeengekomen. Indien wijzigingen van invloed zijn op de kosten of voorwaarden, worden eventuele meerkosten vooraf afgestemd en Schriftelijk bevestigd.

3.8. Het door de Opdrachtgever geaccepteerde aanbod, de aanvullende afspraken in het contract en deze Algemene Voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van de Partijen en vervangen alle eerdere Schriftelijke of mondelinge afspraken.



datum, locatie en reden voor de reis. Eventuele parkeerkosten op locatie worden eveneens doorbelast aan de Opdrachtgever.

4.2.6. Reistijd van maximaal 1 uur heen is inbegrepen in de bovengenoemde bepaling. Voor reizen langer dan 1 uur of wijzigingen in locaties wordt een aanvullende vergoeding in overleg vastgesteld.

4.2.7. Betaling kan worden gedaan via bankoverschrijving naar de betaalrekening nummer X ten name van Socials by Ver onder vermelding van een factuurnummer, of via iDEAL of creditcard. Transactiekosten, indien van toepassing, komen volledig voor rekening van de opdrachtgever.

4.2.8. Bij aankopen via de webshop wordt de betaling direct afgerond, waarbij de prijzen inclusief btw zijn. Voor alle overige diensten zijn de prijzen exclusief btw. De factuur wordt verstrekt na betaling.

4.2.9. Bezwaar tegen verzonden facturen dient Schriftelijk binnen vijf (5) werkdagen na factuurdatum kenbaar te worden gemaakt. Bezwaren schorten de betalingsverplichting niet op.

4.3. Wanprestaties

4.3.1. Indien de Opdrachtgever niet binnen de termijn van zeven (7) werkdagen na factuurdatum betaalt, wordt een betalingsherinnering verstuurd. Na ontvangst van de herinnering heeft de Opdrachtgever een tweede termijn van zeven (7) werkdagen om de betaling te voldoen.

4.3.2. Indien de betaling na een tweede betalingsherinnering termijn van nog eens zeven (7) werkdagen niet is voldaan, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling noodzakelijk is. Hiermee is Socials by Ver gerechtigd om wettelijke handelsrente in rekening te brengen voor het openstaande bedrag. Deze rente wordt berekend vanaf de dag na het verstrijken van de eerste betalingsherinnering (“Vervaldatum”) tot de dag waarop het volledige bedrag is voldaan. De wettelijke handelsrente, zoals vastgesteld door de Nederlandse overheid, bedraagt op jaarbasis 11,15%. Het maandtarief, afgeleid van het jaarlijkse percentage, bedraagt 0,929%.


4.4.3. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor kennelijke vergissingen, verschrijvingen of typefouten in offertes en facturen die de Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen herkennen 

Artikel 5: Uitvoering van de overeenkomst

5.1. Socials by Ver voert elke overeenkomst uit naar beste inzicht, kennis en vermogen, met de nodige zorgvuldigheid en professionaliteit. Socials by Ver levert diensten op basis van een inspanningsverplichting en garandeert geen specifieke resultaten, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.

5.2. De uitvoering van de overeenkomst vindt plaats binnen de overeengekomen termijnen zoals beschreven in het contract of andere Schriftelijke communicatie. Deze termijnen zijn indicatief en niet bindend, tenzij expliciet anders vermeld.

5.3. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig en volledig aanleveren van alle benodigde informatie, Content en andere materialen zoals een Brand Kit en eventuele scripts, zoals omschreven in het onboarding document dat met de Opdrachtgever wordt gedeeld bij ontvangst van het contract.

5.4. Indien de benodigde gegevens niet tijdig worden aangeleverd, behoudt Socials by Ver zich het recht voor om:

  • De uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat de benodigde informatie is ontvangen;

  • De deadlines en planningen aan te passen.

5.5. De Opdrachtgever dient de door Socials by Ver opgestelde Contentkalender in het programma Notion, inclusief captions, visuals en stories, binnen drie (3) werkdagen na oplevering te controleren en goed te keuren zodat deze hierna ingepland kan worden. Indien dit niet binnen de termijn van drie (3) werkdagen gebeurt, wordt er niets online gezet totdat de kalender is gecontroleerd. Uiteraard stuurt Socials by Ver in dat geval een reminder.

5.6. Bij UGC-diensten vindt levering van video’s en/of foto’s plaats binnen maximaal zeven (7) werkdagen na ontvangst van het script en de benodigde materialen van de Opdrachtgever, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.

4.3.3. Naast de rente is de Opdrachtgever verplicht de buitengerechtelijke en eventuele gerechtelijke incassokosten te vergoeden, conform de geldende wettelijke bepalingen, nadat Socials by Ver een tweede betalingsherinnering heeft verzonden en de betaling na het verstrijken van de termijn uitblijft. Deze kosten bedragen tenminste 15% van het openstaande bedrag, met een minimum van €150,00 exclusief btw.

4.3.4. Bij niet-betaling na het verstrijken van de tweede betaling herinneringstermijn behoudt Socials by Ver zich het recht voor om gerechtelijke stappen te ondernemen om de openstaande betalingen te incasseren. Alle gerechtelijke kosten en bijkomende kosten komen volledig voor rekening van de Opdrachtgever.

4.3.5. Indien de Opdrachtgever niet binnen de tweede betaal herinneringstermijn betalingstermijn betaalt, wordt naast de wettelijke handelsrente en incassokosten een boete vergoeding van €75 in rekening gebracht voor administratiekosten. Dit bedrag is direct opeisbaar.

4.3.6. Socials by Ver behoudt zich het recht voor om de uitvoering van de Werkzaamheden of het resterende deel daarvan op te schorten totdat alle openstaande bedragen volledig zijn voldaan.

4.3.7. Bij wederkerige betalingsachterstanden (vaker dan tweemaal) kan Socials by Ver besluiten de overeenkomst eenzijdig te beëindigen en worden alle resterende bedragen onmiddellijk opeisbaar.

4.4. Overige betaling bepalingen

4.4.1 Socials by Ver behoudt zich het recht voor om prijzen en voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen hebben geen invloed op reeds bevestigde offertes of overeenkomsten.

4.4.2. Indien wijzigingen in de scope van de Werkzaamheden plaatsvinden na het verstrekken van de offerte of factuur, behoudt Socials by Ver zich het recht voor om de prijzen en voorwaarden daarop aan te passen. Deze wijzigingen zullen Schriftelijk worden bevestigd door zowel Socials by Ver als de Opdrachtgever voordat de aangepaste Werkzaamheden van start gaan.

5.7. Content wordt in eerste instantie voorzien van een watermerk en zal pas worden vrijgegeven zonder watermerk zodra de Opdrachtgever de definitieve goedkeuring heeft gegeven en de factuur volledig heeft betaald.

5.8. De Opdrachtgever heeft recht op één correctieronde per aangeleverde video. Aanvullende correcties kunnen tegen een meerprijs worden uitgevoerd, mits hierover Schriftelijke afspraken zijn gemaakt.

5.9. Socials by Ver behoudt zich het recht voor om bij de uitvoering van Werkzaamheden derden in te schakelen, mits dit in lijn is met de kwaliteits- en privacy vereisten van Socials by Ver. Socials by Ver blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de uitvoering en kwaliteit van de overeengekomen diensten.

5.10. Socials by Ver werkt als zelfstandige ondernemer en bepaalt zelf hoe, waar en wanneer de Werkzaamheden worden uitgevoerd. De Opdrachtgever heeft geen instructiebevoegdheid over en accepteert dat Socials by Ver haar Werkzaamheden uitvoert op basis van eigen inzicht en expertise, tenzij anders overeengekomen.

5.11. Voor webshops wordt de overeenkomst als afgerond beschouwd na levering van een downloadlink of een instructie-PDF via de mail. Het verdere gebruik is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever.

5.12. Alle door Social by Ver geleverde diensten en producten zijn uitsluitend bedoeld voor het overeengekomen doel. Gebruik van deze documenten voor andere doeleinden zonder voorafgaande toestemming is niet toegestaan.

5.13. Met toestemming van de Opdrachtgever mag Socials by Ver bedrijfsgegevens (zoals bedrijfsnaam en diensten) gebruiken voor promotionele doeleinden, bijvoorbeeld voor casestudy's en testimonials op sociale media. Deze toestemming kan te allen tijde Schriftelijk worden ingetrokken door de Opdrachtgever.

5.14. Wijzigingen in of annuleringen van de Werkzaamheden zijn uitsluitend mogelijk met

de Werkzaamheden van Socials by Ver kunnen hinderen. Indien door aantoonbaar grove nalatigheid aan de zijde van de Opdrachtgever directe schade ontstaat aan apparaten zoals laptops, tablets of telefoons, of indien aantoonbare en substantiële gegevens verliezen plaatsvinden, kan schadevergoeding worden geëist door Socials by Ver. 

6.5. Aangezien Socials by Ver doorgaans uitsluitend zakelijke diensten verleent, is het herroepingsrecht niet van toepassing, tenzij een natuurlijk persoon (met uitzondering van eenmanszaken en zzp’ers) een losse overeenkomst aanschaft. 

6.6. Digitale producten zoals documenten, templates of checklists kunnen na betaling niet worden geretourneerd of geruild. Bij betaling krijgt de Opdrachtgever direct toegang tot het digitale product, waarmee de koopovereenkomst als voltooid wordt beschouwd.

6.7. De Opdrachtgever kan voor vragen of verzoeken contact opnemen met Socials by Ver tijdens de reguliere kantooruren (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur). Socials by Ver streeft ernaar om binnen 24 uur te reageren, bij dringende zaken binnen 1-4 uur(en).

6.8. Socials by Ver is bevoegd en hierbij gerechtigd tussentijds en na afloop van de overeenkomst statistieken van de social media platforms op te vragen en in te zien van de geleverde diensten.

6.9. De Opdrachtgever onthoudt zich van schadelijke of negatieve uitlatingen over Socials by Ver, haar diensten of reputatie, zowel tijdens de overeenkomst als na beëindiging. Schending van deze bepaling kan leiden tot een boete van €10.000, onverminderd het recht van Socials by Ver om aanvullende schadevergoeding te eisen. 

Artikel 7: Voorbehoud van eigendom en Intellectueel eigendom

7.1. Alle rechten van Intellectueel eigendom op de door Socials by Ver gecreëerde Werkproduct, materialen, templates, video's, foto’s, rauwe Content, de inhoud van de Website en social media-kanalen, inclusief teksten, afbeeldingen en overige materialen berusten uitsluitend bij Socials by Ver en wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Gebruik door derden zonder toestemming is niet toegestaan.


Schriftelijke instemming van Socials by Ver. Indien wijzigingen leiden tot extra Werkzaamheden, worden de bijkomende kosten vooraf Schriftelijk bevestigd en in rekening gebracht.

5.15. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor het overschrijden van termijnen indien dit het gevolg is van omstandigheden buiten haar controle, zoals niet-tijdige goedkeuring door de Opdrachtgever of onvolledige aanlevering van materialen.

5.16. De Opdrachtgever accepteert dat een vertraging in het controleren of aanleveren van Content kan leiden tot een latere plaatsing van het geplande Werkproduct.

Artikel 6: Rechten en verplichtingen van de Opdrachtgever

6.1. De Opdrachtgever is verplicht zich te houden aan de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden en alle redelijke instructies van Socials by Ver in het kader van de overeenkomst op te volgen.

6.2. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig, volledig en correct aanleveren van alle informatie, documenten en materialen die Socials by Ver nodig heeft voor de uitvoering van de opdracht. Bij tekortkomingen in de verstrekte informatie is Socials by Ver niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen, fouten of schade.

6.2. De Opdrachtgever dient wijzigingen in persoonlijke, zakelijke of contactgegevens zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf (5) werkdagen, Schriftelijk aan Socials by Ver door te geven. Indien zich feiten of omstandigheden voordoen die voor de uitvoering van de overeenkomst van belang zijn, zoals veranderingen in de bedrijfsstructuur of doelen van de Opdrachtgever, dient Socials by Ver hiervan onverwijld op de hoogte te worden gesteld.

6.3. Klachten over de geleverde diensten of documenten moeten binnen veertien (14) dagen na oplevering Schriftelijk aan Socials by Ver worden gemeld. Socials by Ver streeft ernaar binnen vijf (5) werkdagen een reactie op de klacht te geven en een redelijke termijn te hanteren voor herstel of oplossing.

6.4. De Opdrachtgever garandeert dat alle aangeleverde bestanden (zoals digitale bestanden) vrij zijn van virussen, defecten of andere problemen die

7.2.1. Socials by Ver ontvangt een niet-exclusieve, royaltyvrije, wereldwijde, overdraagbare en onherroepelijke licentie met het recht van sublicentie om het Werkproduct te gebruiken, weer te geven en te verspreiden voor commerciële en educatieve doeleinden. Socials by Ver behoudt het recht om het Werkproduct te gebruiken voor portfolio, casestudies en promotionele doeleinden, tenzij Schriftelijk anders overeengekomen. 

7.2.2. De Opdrachtgever geeft bij deze toestemming aan Socials by Ver om het Werkproduct, te weergeven en te promoten via haar social media-kanalen en Website voor commerciële, portfolio- en educatieve doeleinden.

7.3. Het Werkproduct en alle andere intellectuele eigendom die voortkomen uit UGC-Content blijven de eigendom van Socials by Ver.

7.3.1. De Opdrachtgever ontvangt een niet-exclusieve, royalty-dragende, wereldwijde, niet-overdraagbare, tijdelijke en herroepbare licentie zonder het recht van sublicentie.

7.3.2. Deze licentie stelt de Opdrachtgever in staat om het Werkproduct weer te geven op de afgesproken social media-kanalen en eigen website, en te gebruiken voor commerciële doeleinden zoals advertenties en promotie. Het Werkproduct mag niet worden bewerkt, aangepast, geknipt of met behulp van AI-technologie gewijzigd, inclusief digitale aanpassingen zoals Photoshop, zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Socials by Ver.

7.3.3. Na afloop van de licentie mag de Opdrachtgever het Werkproduct behouden en weergeven als organische Content op zijn/haar social media kanalen, zolang er geen lopende advertenties op het Werkproduct worden uitgevoerd.

7.3.4. Socials by Ver behoudt zich het recht voor om UGC-Content terug te roepen en het gebruik ervan op te schorten, waarbij de licentie wordt ingetrokken zonder aanvullende vergoeding. Dit kan om welke reden dan ook plaatsvinden.

7.1.1. De door Socials by Ver gecreëerde documenten, adviezen, templates, teksten en andere werken mogen niet worden verveelvoudigd, verkocht, aangepast, vertaald, gepubliceerd, openbaart, verspreid, commercieel gebruikt of anderszins bewerkt, verstrekt of overgedragen aan derden (inclusief maar niet beperkt tot commercieel gebruik, verspreiding of bewerking door externe Partijen), zonder voorafgaande Schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming van Socials by Ver. Het gebruik is beperkt tot het overeengekomen doel en uitsluitend binnen de context van de overeenkomst. 

7.1.2. Alle auteursrechten en overige intellectuele eigendomsrechten blijven exclusief eigendom van Socials by Ver. De Opdrachtgever verkrijgt enkel een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de geleverde producten te gebruiken binnen het kader van de overeengekomen opdracht. Indien Schriftelijk anders overeengekomen, kunnen aanvullende licentievoorwaarden van toepassing zijn.

7.1.3. In geval van overtreding behoudt Socials by Ver zich het recht voor juridische stappen te ondernemen en schadevergoeding te eisen bij de bevoegde rechter, teneinde haar intellectuele eigendommen en belangen te beschermen. Indien de Opdrachtgever in strijd handelt met dit artikel en ongeoorloofd gebruik maakt van de door Socials by Ver geleverde werken, wordt dit gezien als inbreuk op het auteursrecht. 

7.1.4. Indien de Opdrachtgever inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van Socials by Ver, maakt Socials by Ver aanspraak op een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van drie (3) keer de standaard licentievergoeding voor het betreffende gebruik. Deze licentievergoeding vertegenwoordigt de waarde die Socials by Ver normaal gesproken rekent voor het legaal gebruik van die specifieke materialen. Daarnaast behoudt Socials by Ver het recht om aanvullende schadevergoeding te vorderen indien de inbreuk tot meer schade leidt. 

7.2. Het Werkproduct dat voortkomt uit social media management wordt eigendom van de Opdrachtgever na volledige betaling van de opdracht (factu(u)r(en)). Socials by Ver behoudt echter alle rechten op haar eigen intellectuele eigendom die geen onderdeel vormt van de opdracht (zoals templates, werkmethodes en niet-overeengekomen aanvullende creaties).

7.4. Socials by Ver garandeert dat zij beschikt over de volledige rechten en bevoegdheden om alle hierboven beschreven rechten aan de Opdrachtgever te verlenen. De geleverde documenten zijn origineel, maken geen inbreuk op de rechten van derden en zijn niet onderworpen aan enige beperkingen die het gebruik ervan door de Opdrachtgever zouden verhinderen.

Artikel 8: Duur van de overeenkomst en beëindiging

De overeenkomst tussen Socials by Ver en de Opdrachtgever wordt aangegaan voor bepaalde tijd en eindigt zodra:

  • De overeengekomen Werkzaamheden volledig zijn uitgevoerd;

  • Het Werkproduct en/of adviezen zijn geleverd; en

  • De betaling volledig is voldaan door de Opdrachtgever.

8.2. De Opdrachtgever kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, tenzij dit Schriftelijk en met instemming van Socials by Ver is overeengekomen.

8.2.1. In geval van opzegging door de Opdrachtgever wordt een annuleringsvergoeding in rekening gebracht, afhankelijk van de status van de opdracht:

  • 20% van de totale kosten indien nog geen Werkzaamheden zijn verricht;

  • 50% van de totale kosten indien de opdracht is gestart maar nog niet volledig is uitgevoerd;

  • 100% van de totale kosten indien de definitieve documenten zijn geleverd of het grootste deel van de Werkzaamheden (60%) is afgerond.

8.3. Socials by Ver heeft het recht om de overeenkomst zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst te beëindigen indien:

  • De Opdrachtgever surseance van betaling aanvraagt (tijdelijk uitstel van betaling krijgt vanwege onvermogen om schulden te voldoen) of failliet wordt verklaard;

  • Beslag op het vermogen van de Opdrachtgever wordt gelegd;

  • De Opdrachtgever herhaaldelijk in gebreke blijft met betalingen of redelijkerwijs vermoed wordt niet aan betalingsverplichtingen te kunnen voldoen;

  • De Opdrachtgever handelt in strijd met de wet, openbare orde, goede zeden of inbreuk maakt op rechten van derden;

  • Er een vertrouwensbreuk is ontstaan;

  • De Opdrachtgever niet reageert op correspondentie of de overeengekomen voorwaarden en instructies negeert.

8.4. Bij beëindiging van de overeenkomst zal Socials by Ver de Opdrachtgever Schriftelijk op de hoogte stellen van de redenen en het moment waarop de beëindiging ingaat.

8.5. Reeds betaalde bedragen voor uitgevoerde Werkzaamheden of leveringen worden niet terugbetaald als gevolg van beëindiging door Socials by Ver of de Opdrachtgever zelf. Eventuele openstaande bedragen voor geleverde diensten of producten blijven volledig verschuldigd en worden bij beëindiging direct opeisbaar aan de hand van de bepaling in artikel 8.2.1.

8.6. Indien de overeenkomst vroegtijdig beëindigt en er sprake is van een te veel betaald overschot voor niet-uitgevoerde werkzaamheden, zal Socials by Ver het resterende bedrag retourneren aan de Opdrachtgever binnen een redelijke termijn. Socials by Ver is echter nooit verplicht om schadevergoeding te betalen als gevolg van de beëindiging van de overeenkomst.

8.7. Socials by Ver behoudt zich het recht voor om de uitvoering van een overeenkomst tijdelijk op te schorten in geval van betalingsachterstanden of andere tekortkomingen van de Opdrachtgever.


  • Verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie door de Opdrachtgever;

  • Schending van intellectuele eigendomsrechten van derden door de Opdrachtgever of een door de Opdrachtgever ingeschakelde derden

  • Resultaten die niet aan de verwachtingen van de Opdrachtgever voldoen;

  • Wijzigingen in wet- of regelgeving die invloed hebben op de aard van de geleverde Werkproduct.

9.4. Indien de Opdrachtgever wijzigingen en/of aanvullingen en/of aanpassingen aanbrengt in de door Socials by Ver opgeleverde Werkproduct zonder voorafgaande toestemming, vervallen automatisch alle rechten op correcties, klachten en aansprakelijkheid jegens Socials by Ver. Alle risico's en gevolgen van dergelijke wijzigingen en/of aanvullingen en/of aanpassingen komen volledig voor rekening van de Opdrachtgever.

9.5. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door omstandigheden buiten haar controle, waaronder:

  • Technische fouten, virussen, hackers of storingen in platforms, systemen of software die worden gebruikt;

  • Gegevensverlies door technische of menselijke fouten;

  • Wijzigingen in wet- of regelgeving.

9.4. Indien Socials by Ver, ondanks bovenstaande bepalingen, aansprakelijk wordt gesteld, is de aansprakelijkheid beperkt tot het factuurbedrag van de laatste maand waarin de Werkzaamheden hebben plaatsgevonden.


Tijdens de opschorting blijft de betalingsverplichting van de Opdrachtgever onverminderd van kracht.

8.8. Bij beëindiging van de overeenkomst, om welke reden dan ook, worden alle openstaande vorderingen van Socials by Ver op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 9: Aansprakelijkheid en vrijwaring

9.1. Socials by Ver is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit opzet of grove schuld aan de zijde van Socials by Ver. Voor andere indirecte vormen van schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, reputatieschade of schade door bedrijfsstagnatie, is Socials by Ver nooit aansprakelijk.

9.2. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor resultaten die niet aan de verwachtingen van de Opdrachtgever voldoen, waaronder omzet, prestatie metrieken of bedrijfsresultaten. Socials by Ver doet alles in haar macht om de overeengekomen diensten te leveren, zonder resultaatgarantie. De door Socials by Ver gestelde doelen zijn niet gelijk aan garanties.

9.3. Het gebruik en de toepassing van de door Socials by Ver geleverde Werkproduct, documenten, adviezen en diensten zijn volledig voor rekening en risico van de Opdrachtgever. 

9.4. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor wijzigingen in algoritmes of storingen van social media-platforms die van invloed zijn op de prestaties van het Werkproduct.

9.3. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit:

  • Het gebruik van de geleverde diensten of documenten in strijd met de wet- of regelgeving;

  • Wijzigingen en/of aanvullingen en/of aanpassingen die door de Opdrachtgever zonder Schriftelijke toestemming zijn aangebracht in de door Socials by Ver geleverde Werkproduct;




9.5. Aansprakelijkheid van Socials by Ver kan uitsluitend ontstaat indien:

  • De Opdrachtgever Socials by Ver Schriftelijk in gebreke stelt;

  • Een redelijke termijn wordt geboden om de tekortkoming te herstellen;

  • Socials by Ver nalaat binnen deze termijn de verplichtingen na te komen of het herstel uit te voeren.

9.6. De Opdrachtgever vrijwaart Socials by Ver volledig voor alle aanspraken van derden die voortvloeien uit of samenhangen met de uitvoering van de overeenkomst. Dit omvat onder meer:

  • Aanspraken vanwege inbreuken op intellectuele eigendomsrechten (van derden) door gebruik van aangeleverde informatie door de Opdrachtgever;

  • Claims wegens onjuiste, onvolledige of illegale Content aangeleverd door de Opdrachtgever;

  • Kosten die voortvloeien uit juridische procedures en bijstand;

  • Haatreacties, negatieve publiciteit, of andere risico's die voortvloeien uit het gebruik van het Werkproduct door de Opdrachtgever;

  • Wijzigingen in algoritmes, Algemene Voorwaarden of storingen van social media-platforms.

9.9. Alle aanspraken en juridische claims jegens Socials by Ver vervallen indien deze niet Schriftelijk zijn gemeld binnen twaalf (12) maanden na het moment van oplevering of beëindiging van de overeenkomst.



Artikel 10: Onderbreking van Werkzaamheden en overmacht

10.1. Onder overmacht wordt verstaan elke situatie waarin het voor Socials by Ver onmogelijk is om de overeengekomen Werkzaamheden uit te voeren, als gevolg van onvoorziene omstandigheden buiten de controle van Socials by Ver. Voorbeelden hiervan zijn, maar zijn niet beperkt tot: ziekte, pandemieën, epidemieën, cyberaanvallen, extreme weersomstandigheden, brand, uitval van apparatuur, netwerk- en platform storingen, verkeersomstandigheden, stakingen, oorlog, overheidsmaatregelen en andere onvoorziene en buitengewone omstandigheden.

10.2. In geval van overmacht worden de verplichtingen van Socials by Ver opgeschort voor de duur van de overmacht situatie. Socials by Ver zal de Opdrachtgever zo spoedig mogelijk informeren over de aard van de overmacht en samen met de Opdrachtgever zoeken naar een passende oplossing.

10.3. Indien de overmacht meer dan 60 dagen aanhoudt, hebben de Partijen het recht om de overeenkomst expliciet Schriftelijk te ontbinden, met een bevestiging door de Partijen, zonder dat dit leidt tot een verplichting tot schadevergoeding. Socials by Ver heeft recht op betaling van de vergoeding zoals omschreven in artikel 8.2.1.

10.4. Bij de uitvoering van Werkzaamheden is Socials by Ver soms afhankelijk van diensten, leveringen en medewerking van derden waar Socials by Ver geen directe invloed op heeft. Socials by Ver is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit tekortkomingen van deze derden.

10.5. Bij zakelijke overeenkomsten blijven de betalingsverplichtingen van de Opdrachtgever onverminderd van kracht, en worden de Werkzaamheden, indien mogelijk, herpland.

Artikel 11: Geheimhouding

11.1. De Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die worden en/of zijn gedeeld in het kader van de overeenkomst. Vertrouwelijke informatie omvat alle informatie die Schriftelijk of mondeling als zodanig is aangeduid, evenals informatie die redelijkerwijs als vertrouwelijk kan worden beschouwd op basis van de aard van de informatie.


11.2. De door Socials by Ver verkregen vertrouwelijke informatie wordt uitsluitend gebruikt voor het beoogde doel, zoals overeengekomen in de overeenkomst, tenzij anders Schriftelijk is overeengekomen.

11.3. De Opdrachtgever behandelt alle vertrouwelijke informatie van Socials by Ver zorgvuldig en gebruikt deze alleen binnen de scope van de overeenkomst.

11.4. De geheimhoudingsplicht geldt niet indien:

  • Socials by Ver wettelijk verplicht is om vertrouwelijke informatie te delen;

  • Socials by Ver daartoe verplicht wordt door een rechterlijke uitspraak;

  • Vertrouwelijke informatie wordt gedeeld met zorgvuldig geselecteerde derden (zoals onderaannemers of adviseurs) die betrokken zijn bij de uitvoering van de overeenkomst, op voorwaarde dat zij een gelijkwaardige geheimhoudingsplicht hebben;

  • Vertrouwelijke informatie geopenbaard wordt aan het publiek door een derden of de Partijen zelf.

11.5. Socials by Ver heeft het recht om in algemene bewoordingen de naam van de Opdrachtgever en de Werkzaamheden die in opdracht zijn uitgevoerd te vermelden op haar Website, portfolio, social media platformen en in (commerciële) uitingen.

11.6. Indien de Opdrachtgever de geheimhoudingsplicht schendt, is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle directe en indirecte schade die Socials by Ver hierdoor lijdt.

11.7. De geheimhoudingsplicht blijft van kracht gedurende de looptijd van de overeenkomst en vijf (5) jaar na beëindiging daarvan, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.

11.9. Socials by Ver verwijdert vertrouwelijke informatie uitsluitend indien dit wettelijk verplicht is




of expliciet Schriftelijk wordt verzocht door de Opdrachtgever. Deze verzoeken kunnen alleen betrekking hebben op rauwe Content en ingevulde gegevens uit formulieren, niet op het Werkproduct zelf, vanwege de onherroepelijke licentie die daarop van toepassing is.

11.8. De Opdrachtgever vrijwaart Socials by Ver volledig van alle aanspraken van derden die voortvloeien uit het gebruik van vertrouwelijke informatie door de Opdrachtgever in strijd met de overeenkomst of deze geheimhoudingsbepalingen.

Artikel 12: Slotbepalingen en toepasselijk recht

12.1. Socials by Ver spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Voor meer informatie wordt verwezen naar de privacyverklaring van Socials by Ver.

12.2. Rechten en plichten die voortvloeien uit de overeenkomst kunnen door de Opdrachtgever alleen worden overgedragen aan derden indien Socials by Ver hiervoor Schriftelijke toestemming heeft gegeven.


12.3. Op alle overeenkomsten en deze Algemene Voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook voor internationale Opdrachtgevers.

12.4. In geval van een conflict zullen Partijen zich eerst inspannen om het geschil in onderling overleg op te lossen. Indien dit niet lukt, zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waarin Socials by Ver is gevestigd, tenzij anders dwingend voorgeschreven door de wet.




Deze Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt in april 2025.